Ремонт сколів та тріщин лобового скла – що важливо знати

Майстер ремонтує тріщину на лобовому склі

Лобове скло вашого автомобіля, іноді також зване вітровим (як в англійській мові), є одним з найбільш важливих компонентів безпеки. Крім функції захисту від негоди під час водіння і роботи в якості основного вікна огляду, воно також допомагає в разі аварії правильно розкрити передні та бічні подушки безпеки.

Незважаючи на те, що лобове скло відіграє важливу роль, воно також є одним з компонентів вашого автомобіля, який найбільш вразливий до пошкоджень. Ремонт автоскла є надзвичайно поширеною і затребуваною послугою для власників транспортних засобів. Існує висока ймовірність того, що і вам хоча б один раз за водійську практику доведеться зіткнутися із необхідністю відновлення таких відколів, тріщин або подряпин.

Дуже корисно володіти принаймні базовими знаннями про ремонт вітрового скла. Розуміння особливостей ремонту різних типів пошкоджень дозволяє більш якісно підійти до питання вибору відповідного СТО. Крім того, важливим є знання про те, коли скло можна відремонтувати, а коли воно потребує обов’язкової заміни.

Про що тут йдеться:

1. Особливості конструкції лобового скла автомобіля

2. Поширені види пошкоджень

2.1. Що потрібно зробити і чого не можна робити при пошкодженні

2.2. Як визначити, чи можна відремонтувати лобове скло

2.2.1. Вплив на видимість під час водіння

2.2.2. Розмір сколів або тріщин

2.2.3. Глибина відколу

2.2.4. Місце пошкодження

3. Важливість своєчасного ремонту

3.1. Способи боротьби з пошкодженнями лобового скла

3.1.1. Латка

3.1.2. Спеціальна смола

3.1.3. Заміна

4. Самостійний або професійний ремонт

4.1. Як відбувається ремонт лобового скла

4.2. Особливості експлуатації після ремонту

4.3. Переваги відновлення лобового скла

1. Особливості конструкції лобового скла автомобіля

Лобове скло вашого автомобіля призначене для забезпечення максимального захисту вас і ваших пасажирів. Тому ця деталь кузова більшості транспортних засобів виготовлена з багатошарового безпечного скла, яке набагато міцніше звичайного віконного.

Багатошарове вітрове скло складається з двох вигнутих листів із проміжним шаром з полівінілбутиралю (ПВБ) між ними. Ці три шари з’єднуються разом, утворюючи єдину деталь. Потім вітрове скло герметично приклеюється до кузова.

Багатошарове скло відоме своєю винятковою стійкістю до сильних ударів. Якщо автомобіль зазнає сильного удару, лобове скло «розіб’ється», але проміжний шар утримує всі компоненти разом. Це запобігає розльоту небезпечних гострих осколків, здатних серйозно травмувати людей, які перебувають у салоні.

2. Поширені види пошкоджень

Види сколів на лобовому склі

Існує багато різних типів сколів, тріщин і розривів, які можуть з’явитися на лобовому склі. Вид пошкодження багато в чому залежить від того, в якому місці камінь вдаряється об лобове скло і наскільки він великий.

Ось деякі з найбільш поширених видів пошкоджень:

  • Скол. Маленький предмет вдаряється об лобове скло, і з нього виривається крихітний шматочок. Невеликі відколи з часом поширюватимуться, розтріскуючись від центру і розростаючись у більшу уражену область.
  • Бичаче око. Круглі та напівкруглі тріщини або відколи на рівні поверхні, викликані ударом круглого предмета по склу.
  • Яма. Невелика пляма, схожа на кратер, яка з часом утворюється, коли частинки пилу або піску вдаряються об скло і зношують його.
  • Крайова тріщина. Цей тип тріщини виникає по периметру лобового скла, в межах семи сантиметрів від зовнішнього краю. Якщо щось потрапляє в цю область, часто це закінчується довгою звивистою тріщиною, яка зазвичай призводить до необхідності заміни вітрового скла.
  • Тріщина під напругою. Таке пошкодження не пов’язане із ударом стороннього предмета. Тріщини напруги можуть виникнути, коли скло зазнає швидкої різкої зміни температури.

2.1. Що потрібно зробити і чого не можна робити при пошкодженні

Нижче наводимо основні правила, про які слід пам’ятати і дотримуватися, якщо ви виявите, що ваше лобове скло пошкоджено:

  • Безпечно зупиніться на узбіччі та оцініть пошкодження. Якщо під час руху камінь або інший предмет потрапив в лобове скло, якомога швидше безпечно зупиніться і оцініть збиток. Ви повинні переконатися, що пошкодження не заважає огляду.
  • Відремонтуйте лобове скло якомога швидше. Якщо ваше лобове скло пошкоджено, важливо, щоб його відремонтували якомога швидше. Ігнорування цього може швидко призвести до ще більших пошкоджень і, можливо, необхідності заміни цього елементу кузова. Майстри радять відразу заклеїти пошкоджену ділянку скотчем, щоб не допустити або мінімізувати потрапляння туди пилу і бруду. Це дасть можливість отримати в результаті майбутнього ремонту більш якісний результат.
  • Не намагайтеся усунути пошкодження самостійно. Аматорські рішення від суперклею до наборів для ремонту своїми руками лише тимчасово усувають пошкодження. Крім того, при самостійному ремонті є велика ймовірність остаточно зіпсувати поверхню і замість відносно недорогого ремонту отримати необхідність заміни лобового скла.
  • Не варто звертатися на звичайне СТО. Цей вид ремонту слід довірити тому, хто спеціалізується на ремонті та заміні автомобільного скла.

2.2. Як визначити, чи можна відремонтувати лобове скло

При спробі визначити, чи можна відремонтувати пошкоджене лобове скло, необхідно враховувати кілька факторів. Не всі види пошкоджень вимагають заміни всього лобового скла, але і не всі дефекти можна усунути.

Ось що в першу чергу необхідно враховувати при оцінці пошкоджень.

2.2.1. Вплив на видимість під час водіння

Якщо пошкодження погіршує огляд під час водіння, це становить більшу загрозу безпеці, піддаючи вас і ваших пасажирів підвищеному ризику аварії.

Тому, якщо тріщина або інші пошкодження знаходяться в межах вашої видимості, ремонт лобового скла зазвичай не рекомендується.

2.2.2. Розмір сколів або тріщин

Розмір зони пошкодження є одним з найважливіших визначальних факторів при виборі варіанту ремонту або заміни лобового скла . Зазвичай вітрове скло може бути відремонтовано, якщо:

  • Довжина тріщини менше грошової купюри.
  • Скол має діаметр до трьох сантиметрів.
  • Не більше двох сполучних мікротріщин.

Майте на увазі, що невелика тріщина може швидко збільшитися в розмірах влітку в спекотні місяці, коли кузов автомобіля особливо сильно нагрівається. Якщо пошкодження не буде усунуто швидко, справа може закінчитися заміною скла.

2.2.3. Глибина відколу

Якщо пошкодження проникло через середній шар вінілу або навіть зачепило другий внутрішній шар скла, «лобовуху» доведеться замінити.

Крім того, при пошкодженні внутрішнього шару (навіть при цілому зовнішньому шарі) зазвичай рекомендується замінити вітрове скло.

2.2.4. Місце пошкодження

Ще одним важливим фактором, що впливає на можливість проведення ремонту лобового скла, є місцезнаходження пошкодження. Найважливіше, на що слід звернути увагу, це будь-які пошкодження, розташовані вздовж зовнішнього краю. Навіть якщо є лише одна тріщина або пошкодження невелике, часто рекомендується заміна.

Пошкодження, розташовані по краю, можуть швидко збільшуватися в розмірах під дією постійної сили вітру (опору повітря) під час руху. Це порушує структурну цілісність деталі та створює значний ризик для вас та ваших пасажирів.

Як згадувалося вище, заміна скла також настійно рекомендується, якщо пошкодження знаходиться прямо перед очима водія, погіршуючи огляд під час руху.

3. Важливість своєчасного ремонту

Зіпсоване лобове скло в тріщинах

Головним завданням будь-якого водія повинне бути забезпечення безпечної експлуатації автомобіля. Зазвичай їздити з тріснутим лобовим склом на короткі відстані відносно безпечно. Але дуже важливо вирішити цю проблему якомога швидше.

Пошкоджене скло слабшає і більше не зможе забезпечити достатній рівень захисту для вас або ваших пасажирів, якщо ви потрапите в аварію.

Також пошкодження може швидко посилитися, якщо його довгий час ігнорувати. Вода буде втягуватися всередину тріщини разом з пилом і брудом. В результаті це може привести до відшарування зовнішнього скла від центрального шару проклейки.

Крім того, вода може замерзнути у тріщині, що призведе до її розширення або навіть подальшого псування скла.

Багато власників транспортних засобів відкладають ремонт, не вважаючи це питання терміновим або критично важливим. Однак із часом пошкодження будуть тільки посилюватися, що призведе до необхідності заміни лобового скла, що набагато дорожче дрібного ремонту.

3.1. Способи боротьби з пошкодженнями лобового скла

При пошкодженні скла зазвичай використовуються три різні методи вирішення проблеми, а саме:

3.1.1. Латка

Латка на лобове скло — це просто саморобна прозора клейка стрічка, яку накладають на скол або вм’ятину. Професіонали автоскла не використовують цей метод.

При використанні пластиру для лобового скла його розгладжують по ураженій ділянці. Він захищає подряпину, проте не зміцнює саме скло. Це скоріше тимчасовий захід для того, щоб просто утримувати деталь від подальшого розтріскування.

3.1.2. Спеціальна смола

Більшість фахівців використовують цей метод для ремонту тріснутого або сколеного вітрового скла. Прозора смола обережно вводиться в скол або тріщину, а потім пошкоджену ділянку нагрівають.

При нагріванні смола розширюється, заповнюючи собою і виправляючи всі дефекти. Цей метод не тільки запобігає поширенню пошкодження, але і зміцнює навколишнє скло, відновлюючи його цілісність та властивості.

3.1.3. Заміна

Як згадувалося вище, бувають випадки, коли пошкоджена деталь не підлягає ремонту. Заміна лобового скла – це досить коштовна процедура. По-перше, через дорожнечу самої запчастини, а по-друге через те, що якісно проводити подібний ремонт можуть тільки досвідчені фахівці.

4. Самостійний або професійний ремонт

Для ремонту тріснутого або сколотого лобового скла важливо звертатися саме до профільних фахівців. «Саморобні» швидкі рішення на перший погляд здаються привабливими, однак вони можуть лише погіршити шкоду, забравши у вас більше грошей і часу.

Хороший фахівець з ремонту автоскла володіє спеціальними знаннями і досвідом, необхідними для правильної обробки різного виду пошкоджень.

Фахівці з автомобільного скла можуть оцінити пошкодження і повідомити вам, чи можливий ремонт або потрібна заміна.

4.1. Як відбувається ремонт лобового скла

Інструмент для ремонту автоскла

Зазвичай ремонт скла проводиться досить швидко. Процедура займає не більше однієї години, в залежності від характеру і кількості дефектів.

Як правило, ремонт складається з наступних основних етапів:

  1. Повітря, що потрапило до пошкодженої області, вивільняється шляхом свердління крихітного отвору у верхньому шарі скла або шляхом зішкрібання крихітних частинок скла.
  2. Прозора смола обережно вводиться до пошкодженого зовнішнього шару. Це відновлює структуру скла, його зовнішній вигляд та характеристики.
  3. Надлишки смоли видаляються з відремонтованої ділянки.
  4. Смола твердне під впливом УФ-випромінювання, яке перетворює її з рідкої в тверду.
  5. Відремонтована ділянка очищається і при необхідності полірується, що робить її практично невидимою, і відновлює цілісність лобового скла.

4.2. Особливості експлуатації після ремонту

Давайте коротко опишемо, що ми отримуємо в результаті ремонту. Чим відновлене скло відрізняється від нового.

  • Злегка подряпана область ремонту. Навіть найякісніший ремонт сколів не може повністю повернути склу його первісний вигляд. Очікуйте невеликий «шрам» на місці ремонту. Але це навряд чи буде помітно, якщо ви спеціально не шукаєте його. Найголовніше, вам більше не доведеться турбуватися про поширення тріщини.
  • Немає необхідності в подальшому догляді. Смола, яка використовується для ремонту сколів на лобовому склі, швидко твердне і склеює, таким чином відновлюючи його цілісність. Подальший будь-якої спеціальний догляд за вітровим склом в цілому і зоною ремонту зокрема не потрібний.

4.3. Переваги відновлення лобового скла

Замовивши професійний ремонт вітрового скла, ви отримаєте три важливі переваги:

  1. Зручність. Зазвичай ремонт займає менше години, а заміна може зайняти як мінімум кілька годин. Не потрібно залишати машину на СТО.
  2. Доступність. Вартість ремонту набагато дешевша, ніж заміна.
  3. Екологічність. Ремонт тріснутого вітрового скла продовжує його термін служби. Що добре для екології, адже збільшується час до того, як воно потрапить на звалище.

Багато людей не усвідомлюють, наскільки важливо лобове скло, поки воно не пошкоджено. Дуже легко сприймати це як належне, коли воно в хорошому стані, без тріщин і відколів. Але якщо ви в дорозі «зловите камінь», із наведеною вище інформацією ви точно будете знати, що робити.

Незалежно від того, чи потрібен вам ремонт або заміна лобового скла, проблему необхідно вирішити якомога швидше. Це запобіжить погіршенню пошкоджень і забезпечить як вашу власну безпеку, так і безпеку пасажирів вашого автомобіля.

Поширити у Facebook