Існують методи оцінки, що дозволяють виявити певні неполадки вашого автомобіля без підняття капота. Деякі висновки можна зробити не тільки за кольором вихлопу. Але і по конденсату, який періодично виходить з надр системи випуску через отвір глушника. Сам по собі конденсат у вихлопній трубі утворюється завжди. І процес цей не сигналізує про якісь проблеми з машиною. Але ось яким він буде, цей конденсат? Ось що здатне розповісти якщо не все про стан двигуна, то точно багато чого!
Колір конденсату у вихлопній системі автомобіля
Конденсат – це чистої води фізика. Нічого складного. Розігрітий пар осідає водяними краплями на металевих стінках автомобільного глушника. Коли ви запускаєте двигун і стартуєте з місця, водичка витікає. Взимку волога замерзає, але по мірі прогріву мотора вона витече. Інша справа – з чого складається рідина, що випливає з глушника? Ось вам приклади:
- Конденсат абсолютно прозорий – транспортний засіб на здоров’я не скаржиться. Вихлопна система теж знаходиться в порядку. Наявність водяної пари у вихлопі холодного двигуна – абсолютно нормальне явище і залежить від конкретних погодних умов: температури повітря та вологості.
- Темна і навіть чорна рідина – знову не привід панікувати. Навіть при найякіснішому паливі в глушнику все одно поступово накопичуються різноманітні відкладення, на його внутрішніх поверхнях осідає сажа. Волога все це частково вимиває.
- Жовтий колір конденсованої вологи повідомляє нам про перевищену кількість сірки, а також присадок в бензині. Змініть АЗС!
- Водичка схожа своїм кольором на антифриз? Виглядає, безумовно, красиво, але найкраще перевірити рівень антифризу або тосолу. І справність роботи системи охолодження двигуна вцілому. Згадайте також, чи не траплявся з машиною перегрів двигуна. Через перегрів антифриз потрапляє в мотор, а там і в вихлопну систему. З труби в результаті струмує білий дим з їдким хімічним запахом. Це віщує серйозний ремонт двигуна на СТО. Хоча, якщо не затягнути зі зверненням на сервіс, можна легко відбутися просто заміною прокладки.
- Багато кіптяви в воді – тут слід насторожитися. Приділіть увагу таким частинам системи випуску, як нейтралізатор та фільтр сажі. Перевірте і якість паливної суміші, яка надходить в циліндри. Значна кількість кіптяви в конденсаті з вихлопної труби може говорити про те, що суміш або бідна, або багата. Все це погано для мотора. Адже потужність падає, свічки заливаються і витрата пального до того ж зростає.
- Синій або сизий дим закликає до діагностики мастилоз’ємних ковпачків і поршневих кілець. Переконайтеся, що головка блоку циліндрів не пошкоджена. Конденсат в цей час містить явні сліди масла, причому «сліди» – це м’яко сказано.
Білий дим з глушника – чи небезпечно це?
Коли вихлопна труба автомобіля випускає білий дим, то не все так однозначно. Іноді це норма, іноді – не зовсім. Головна складність в тому і полягає, що треба точним чином відрізнити одне від іншого.
Якщо говорити про те, коли білий дим з вихлопної труби це нормально, то після тривалої стоянки прохолодним вранці хвилюватися не слід. Припустимо, ви після роботи залишили машину у дворі. За вечір і ніч всередині трубопроводу скупчилася волога. Тепер, коли випускний тракт прогрівається, вона виходить з глушника. Ну а ми бачимо пар з вихлопної труби. І це не дим, як могло б здатися на перший погляд.
У холодну пору року так званий білий дим з глушника на прогрітому двигуні також видно. Та тільки це не дим, а все той же пар. І чим на дворі холодніше, тим він більш видніший. Ще на колір пари і його щільність впливає вологість повітря. Чим повітря вологіше, тим пар є більш густим та темним. Ми теж видихаємо пар з рота, коли стає прохолодно. І пар цей При підвищенні вологості валить іноді клубами. Ніхто не приймає його за дим?
Дим або пар?
Правда, в холодну, та ще й вологу погоду дуже важко зрозуміти, як відрізнити білий дим з вихлопної труби від пари. Адже справжній білий димок – це знак серйозної проблеми. Він каже, що тосол або антифриз йде в масло, а це загрожує для двигуна швидким кінцем. Якщо білий дим з труби глушника на прогрітому двигуні йде в теплий сезон року, можна тут же виносити невтішний вердикт. Інша справа, чому антифриз йде в масло. Найбільш часто зустрічаються дві проблеми:
- прогоріла прокладка ГБЦ.
- виникла тріщина в голівці блоку, аналогічне пошкодження трапляється і з гільзами.
Не завжди, але в ряді випадків світлий дим з вихлопної труби «повідомляє» нам про неповноцінне згоряння суміші палива і повітря. У цьому зазвичай винне зниження компресії в циліндрах. А компресію в свою чергу знижує знос поршневих кілець та інших деталей поршневої групи. В цьому випадку буває, що йде синій дим з вихлопної труби, оскільки в циліндрах за компанію з бензином горить ще й масло, не прибране мастилоз’ємними кільцями.
Ще білий дим з глушника може виникати в наслідок занадто бідної паливної суміші. Причиною може бути несправність паливної системи або банальний підсмоктування повітря на впуску. Коли зносилися мастилоз’ємні ковпачки, при запуску виникає багато світлого диму у вихлопі глушника, але потім все нормалізується. Все просто: за ніч масло протікає крізь постраждалі ковпачки, а при запуску мотора вранці згорає в циліндрах. Далі масло проникає в циліндри через мастилоз’ємні ковпачки потроху, і диму у вихлопі не видно.
Як бачите, білий дим – це іноді пар, а димність іншого кольору має цілком певні причини. Слідкуйте за кольором диму і конденсату з вихлопної труби глушника, якістю суміші, а також заправляйте машину на перевірених станціях. Доброго шляху!