Як підготувати автомобіль до зими

Замерзла машина

Зима завжди приходить в той момент, коли ми цього не очікуємо. І це не просто вдалий жарт, це справжнісінька реальність. Зима і насправді дуже часто застає нас зненацька, і в тому, що ми не готові до неї, винні ми самі. І особливо це стосується підготовки автотранспорту. Найчастіше автолюбитель переносить підготовку «на завтра», не бажаючи займатися своїм автомобілем саме сьогодні. Але, на жаль, найчастіше відбувається так, що холоди наступають не взимку, а вже в кінці осені, а то і посеред сезону. Так що краще починати підготовку до холодних часів заздалегідь, тому що потім за затягування можна поплатитися.

Небезпека холодів для автомобілів.

Всього одна спроба запуску двигуна при мінусових температурах по енергоємності еквівалентна кільком кілометрам їзди. Більшість автомобільних майстрів говорять про те, що абсолютно звичайна поїздка по місту, на роботу або по інших не менш важливих справах в морозний день, по зносу деталей і вузлів, по споживанню палива та інших витратних матеріалів буде дорівнює кільком сотням кілометрам в літній час, що є дуже великим показником.

З такими речами краще не жартувати. Але, якщо ви заможна людина, або вам просто плювати на свою машину, то можете, звичайно, не слідувати нижче наведеним порадам. Однак можете бути впевненим в тому, що автомобіль ні за що і ніколи не пробачить вам таке ставлення до себе.

Потрібно завжди знати, що вузли і агрегати автомобіля зношуються істотно швидше взимку, ніж влітку. Взимку режим експлуатації будь-якого автотранспортного засобу є набагато складнішим, ніж в теплу пору року. Тому перша порада завзятим автомобілістам – краще скористатися метро або автобусом, ніж вбивати свою машину в холодний ранок. Якщо, звичайно, така можливість є.

Зимові шини

Тільки за даними Національної поліції, аварійність в Україні взимку набагато вища, аніж влітку. А найчастіше це відбувається через те, що господар не встигає, або просто не бажає пристосовувати свій автомобіль до суворих реалій зимових доріг. І в найпершу чергу це стосується шин.

Ви, природно, можете не міняти на зиму літні або всесезонні шини. Але шанс на те, що ви не потрапите в аварійну або близько аварійну ситуацію вкрай малий. Так що міняти гуму на зиму потрібно обов’язково. Варто міняти шини тоді, коли температура стрімко знижується, і вже при п’яти градусах ставити інші шини потрібно просто обов’язково.

Найчастіше такий час настає в кінці осені, в деяких регіонах – набагато раніше, вже в кінці жовтня можуть вдарити морози і на дорогах утворюється ожеледь. Речовина, з якого роблять покришки для літнього періоду, починає тверднути при мінусових температурах, втрачає свої основні властивості, і все менше і менше ефективно контактує з поверхнею асфальту. Внаслідок цього гальмівний шлях сильно збільшується, а також значно гірше стає керованість автомобіля. Що б було вам ясніше, можна сказати іншими словами.

Навіть найгірша зимова гума буде набагато краще себе вести в складних умовах, ніж найкраща гума літня. Не скупіться на придбання і монтаж зимової гуми!

Крім того, в зимовий час шини потрібно постійно підкачувати при падінні температури повітря. Також не забудьте перевірити балансування коліс. Ну і не варто забувати, що шини та автомобільні диски потребують дотримання певних правил зберігання.

Також слід звертати увагу і на термін придатності шин. Про це ми детально писали ось тут.

Поради щодо паливного баку

Потрібно обов’язково намагатися заправляти повний бак, якщо ви виїжджаєте куди-небудь в морозний день. Це досить-таки важливо, оскільки повітря, яке знаходиться в паливному баку при неповному його заповненні, містить в собі водяні пари. Ці пари при мінусовій і навколо мінусовій температурі починають кристалізуватися. Ці кристалізовані пари перетворюються на воду і потрапляють безпосередньо в паливо, таким чином сильно знижуючи його якість. Що в свою чергу значно збільшує знос двигуна.

Особливо це стосується дизелів. Адже в складі солярки міститься сірка, яка при контакті з водою перетворюється в сірчану кислоту. Ну а як впливає кислота на деталі двигуна і паливної системи в цілому всім зрозуміло. Найчастіше це стає причиною поломки паливного насоса і всієї паливної системи. Багато автолюбителів-початківців цього не знають, або просто не беруть до уваги. А коли починають виникати проблеми, то приймаються за пошук причин зовсім в інших сферах.

Поради щодо акумулятора

У той час, коли приходять перші холоди, у більшості водіїв з’являється дуже серйозна, а часто і фатальна проблема навколо запуску самого двигуна. Але переживати з цього приводу сильно не варто. Все це можна виправити, головне бути обізнаним про проблему і варіантах її вирішення.

По-перше, вам треба буде оглянути акумулятор і визначити рівень електроліту в ньому. Справа в тому, що через випаровування води в жарку пору цей рівень істотно знижується. Потім, коли ви вже долили води, вам потрібно буде зарядити батарею автомобіля. Це зазвичай робиться за допомогою спеціального зарядного пристрою. Після того, як ви зарядили акумулятор, необхідно перевірити електроліт на щільність. Дуже важливо, щоб цей показник був 1.27, і не нижче. Більшість автомобілістів в разі відхилення цього показника від норми прагнуть виправити ситуацію, але дуже часто акумулятор через деякий час доводиться міняти на новий. І краще таку заміну провести в плановому спокійному режимі. Адже, як відомо, не підготовлена належним чином техніка завжди підводить в самий незручний момент.

Зламалася машина

Тепер загальні поради щодо поводження з транспортом в зимовий час

Не економте і купіть хороші свічки запалювання. Навіть якщо ви купували їх не так давно, а їхній термін використання ще не закінчився. Свічки в складних умовах часто псуються набагато швидше, ніж закінчується гарантійний термін їх експлуатації.

Також вам потрібно купувати таке масло, щоб двигун міг добре працювати навіть в найсильніший мороз. Для зими краще використовувати напівсинтетичні або синтетичні масла, які на відміну від мінеральних не так сильно густіють на морозі.

Крім того, слід змінити салонний фільтр. Це потрібно для того, щоб скло не запітніло. Якщо ви розбирайтеся в машинах, то можете почистити самі салонний фільтр. Якщо ж ні, то не поскупіться і відвідайте на СТО.

Також вам не обійтися без основної речі, яка повинна бути у кожного автомобіліста у багажнику. Це щітка-скребок. Вона потрібна для того, що очищати машину і скло від снігу.

А тепер підіб’ємо загальні підсумки з усього вище написаного.

  1. Своєчасна зміна шин – один з найголовніших аспектів підготовки до зими.
  2. Стежити за двигуном автомобіля – зокрема не забути провести планову заміну свічок (для бензинових двигунів).
  3. Потрібно стежити за акумулятором.
  4. Заправлятися намагатися до повного бака, не допускаючи рівня палива нижче половини.

Дотримуючись досить простих правил при підготовці та експлуатації свого автомобіля у зимовий час, можна уникнути істотних проблем з ним. І тоді навіть в найсильніші морози ваша техніка вас не підведе!

Поширити у Facebook